Les mer om kampanjen her: mindre tiltak for gående, syklende og buss.

La forslag direkte inn i et digitalt kart

De som kom med forslag, gjorde dette ved å skrive inn direkte i et digitalt kart. Det var også mulig å legge ved et bilde. Alle som la igjen e-postadresse har fått svar.

Tydelig kriterier

Forslagene var bundet til visse kriterier: «Sannsynligheten for at dine forslag blir prioritert øker hvis tiltaket berører mange mennesker og gjør det lettere og mer fristende å gå, sykle eller ta bussen.»

Eksempler på forslagene omfattet følgende tema:

  • En ny snarvei eller en snarvei som trenger oppgradering
  • Trafikksikkerhetstiltak på steder du opplever som trafikkfarlige
  • Steder langs din sykkel- eller gårute som bør utbedres
  • En holdeplass som er vanskelig å komme seg til
  • Sykkelparkering ved et viktig møtested
  • Tiltak som hvilebenker, belysning eller lignende som gjør at flere kan gå i hverdagen

Hjelp fra publikum

Befolkningen sitter på viktig kunnskap om hvor det er populært å gå og sykle, og hvor det er behov for forbedringer. Nå ønsker vi å bruke avsatte midler til å følge opp flest mulige innspill.  .

– Vi har presisert at sannsynligheten for at forslag blir prioritert øker dersom tiltaket berører mange mennesker, og gjør det lettere og mer fristende å gå, sykle eller ta bussen, sier Olav Risholt, prosjektleder i Bypakke Grenland.

Eksempler på innspill som flere kom med var en tryggere kryssing av Hammerkrysset ved Borgestadsletta, gangfelt ved Sanssoucivegen på Frogner og bredere veg på Sneltvedtvegen.

– Vi ser også at det er kommet mange innspill i Skien sentrum og i området rundt Down Town i Porsgrunn. Det er mange føringer og hensyn å ta, og ikke alle forslag kan følges opp. Håpet er imidlertid at mange skal få sine ønsker oppfylt, sier Olav Risholt.

Les svar til innspill

Ved å åpne det digitale kartet kan man se svarene publikum som kom med forslag fikk.